Strävar du efter innovation, gillar du att inspirera och utmana, siktar du på att göra skillnad varje dag och slutar du aldrig efter att sträva efter förbättring – Då är du en perfekt medarbetare för oss. Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande miljö i högt tempo. Vi älskar nya idéer och att vi utmanar varandra. I en utmanande miljö med högt i tak kommer alla till tals och de riktigt bra idéerna kan omsättas till verklighet. Vi anställer extraordinära människor som vi anser ha kraften att uppnå våra gemensamma mål och uppfyller det vi eftersträvar. Vi letar efter personer med rätt egenskaper, rätt attityd som är positiva i sin framtoning och är passionerade i det de gör.

Lediga tjänster

VI SÖKER EN KVALITETSANSVARIG TILL ALICANTE

Är du nyexaminerad med toppbetyg inom ekonomi, juridik eller motsvarande? Vill du kickstarta din karriär? – Då ska du läsa vidare! Vi söker just nu en kvalitetsansvarig till vår Räddningscentral i Torrevieja strax utanför Alicante i Spanien. Som kvalitetsansvarig ansvarar du över att kvalitén på Räddningscentralen upprätthålls inom såväl kundvård som skadehantering. Du blir en av våra nyckelpersoner på plats i Spanien för att säkerställa att vårt arbete – Kvalitet, handlingskraft och kundfokus efterföljs. Vi erbjuder dig en utvecklande roll med stort ansvar. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

VI SÖKER DIG SOM
Vi arbetar varje dag med att ha kunden som vårt största fokus, och för oss är kvalité och service viktigt. Vårt mål är att alla våra kunder ska känna att vi överträffar deras förväntningar när de kommer i kontakt med oss. Oavsett om det rör sig om ett räddningsuppdrag, kundtjänst eller en skada. Nu söker vi dig som kan hjälpa oss att kvalitetssäkra att detta införlivas när kunderna behöver vår hjälp. Vi söker driven, självgående och orädd person som är skicklig på att organisera, dokumentera och brinner för kvalité och att arbetsprocesserna genomförs på rätt sätt. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller liknande och har en hög integritet. Rollen som kvalitetsansvarig är en ny tjänst som du får stor möjlighet till att påverka.

DINA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen som kvalitetsansvarig ser vi att du är ambitiös, driven och resultatinriktad med en stor portion professionalism. Du arbetar strukturerat, målinriktat och kvalitativt. Som person är du noggrann, handlingskraftig och uppskattar att ta stort eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsansvarig skall du under det kommande året bygga upp en helt ny kvalitetskontroll för vår Räddningscentral i Spanien. Ditt huvudsakliga arbetsområde bir att säkerställa och ansvara för att våra räddningsuppdrag runt om i Europa sker på det sätt vi lovar våra kunder, och att de genomförs på ett kostnadseffektivt sätt. Vidare tillser du att vi ger den bästa servicen och att vi hanterar våra uppdrag enligt bolagets riktlinjer. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår svenska organisation som du också rapporterar till. Din tjänst kommer att vara placerad i Torrevieja där du bor i nära anslutning till arbetsplatsen. Några dagar i månaden kommer du att befinna dig på vårt kontor i Helsingborg för avstämning och avrapportering med din chef.

OM ASSISTANSBOLAGET
Assistansbolaget är idag marknadens största vägassistansoperatörer med ca 250 000 kunder i Sverige och Norge med en bred målgrupp – men alla med en gemensam nämnare – att de önskar trygghet på vägen. Här står digitalisering och ny teknik i centrum när vi varje dag arbetar för att ge kunderna den bästa möjliga servicen.

VÅRA MEDARBETARE
På Assistansbolaget arbetar ca 30 medarbetare, en sammansättning av unga professionella personer som är handplockade för sin gedigna kunskap inom de olika områden där vi verkar. Vi är en gemenskap med den gemensamma nämnaren – handlingskraft och kundfokus! Här får varje individ chans till att utvecklas inom sina roller. Tack vare den lilla organisationen i kombination med den starka affärskunskapen får varje avdelning chans att anta utmaningar och utveckling inom just sina områden. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter, korta ledtider och ett team av unga medarbetare som utvecklas i tiden. Vår absolut viktigaste resurs är våra enormt duktiga medarbetare och vi bryr oss om deras hälsa och välmående. Just därför har vi ett av Sverige finaste kontor beläget i den nya delen av Knutpunkten. Kontoret är strategiskt placerat med extremt goda kommunikationsmöjligheter. Kontoret kännetecknas av medarbetare med driv, engagemang och professionalism, men också en avslappnad attityd och framför allt arbetsglädje vilket vi tycker är viktigt.

ÖVRIG INFORMATION
• Start: Snarast
• Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
• Placering: Torrieveja, Spanien, ca 3 dagar per månad i Sverige.

ANSÖKAN
Vi ser fram emot ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du vill arbeta hos oss. Skicka ansökan märkt “Kvalitetsansvarig” till  jobb@preventic.se senast 2017-12-31. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Online Manager

Vi söker dig som är passionerad och kunnig inom projektledning av digitala kanaler.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att vara ägare av all försäljning i digitala kanaler såsom på webben, smartphones, sociala medier etc. Du kommer också vara ansvarig för den digitala användarupplevelsen för maximal konvertering. Egen budget och resultatansvar följer tjänsten och du rapporterar till Marknadschefen. Du kommer att projektleda och samordna innehåll och kampanjer på över 2 marknader och ansvara för SEO/SEM samt reklam i sociala medier, i nära samarbete med Marknadsavdelningen och externa byråer. Du kommer att analysera användarnas rörelsemönster, vidareutveckla och maximera den digitala försäljningen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Driva trafik till bolagets hemsidor SEO/SEM

• Skapa användarupplevelser för att maximera konvertering

• Analysera trafik, trender och data

• Öka bolagets varumärkeskännedom i digitala kanaler

Vem är du?
Du är en extremt driven och självgående person med minst fem års arbetslivserfarenhet som online manager eller liknande inom B2C. Det är viktigt att du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Som person beskriver du dig troligtvis som ödmjuk, kommunikativ och resultatorienterad. Du innehar en relevant akademisk examen från högskola eller universitet relativt nära i tiden.

Väldigt god kunskap inom Google Analytics (eller liknande) och erfarenhet av att arbeta med både datadrivna och kvalitativa insikter för att skapa förändring och tillväxt. Väldigt god förståelse av SEO/SEM och social medie reklam för att driva trafik och engagemang

• God förståelse av agila arbetsmetoder och verktyg. Du har erfarenhet av att jobba med poddar och vloggar

• Erfarenhet från e-handelsprojekt samt e-learning projekt är meriterande

• Flytande i tal och skrift, svenska och engelska

Placering
Som Online Manager på Assistansbolaget arbetar du på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser i fina nybyggda lokaler. Vårt kontor ligger i centrala Helsingborg med goda kommunikationsmöjligheter.

Om oss
Assistansbolaget Försäkring Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Preventic Group AB. Assistansbolaget startade sin verksamhet i januari 2015 och är idag en av marknadens största vägassistans-operatörer med verksamhet i Sverige och Norge. Assistansbolaget skräddarsyr hjälpinsatser dygnet runt, året om i 47 europeiska länder. Huvudkontoret är beläget i Helsingborg och här arbetar ca 30 personer.

Frågor och ansökningar gällande denna rekrytering tas endast emot via Experis, Kontaktperson i denna rekrytering är rekryteringskonsult Christina Appelqvist 0708-533 651. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag 2017-12-31

Ansök här

Säljare

Just nu söker vi drivna och motiverade säljare som kan förmedla våra försäkringar med kunden i centrum. Tillsammans skapar vi en bra arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter och hög professionalism.

Som säljare på Assistansbolagets Contact center blir du en del av ett sammansvetsat team bestående av ca 20 medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att erbjuda våra olika försäkringslösningar på bästa möjliga sätt för våra kunder via telefon, chatt och e-post.

Vi söker dig som trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har ambitioner och mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Du skall vara en lagspelare som trivs med att tillhöra ett ungt positivt team. Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra kunder för bästa kundupplevelse. Alltid med kunden i centrum.
Eftersom att kontakten med våra kunder sker både i tal och skrift ser vi därför att du talar och skriver svenska obehindrat. Vidare skall du ha god arbetsmoral, vara van vid ett högt tempo, ha ett bra ordningssinne och en god datorvana. Tidigare erfarenheter är meriterande men inte ett krav.

Vi erbjuder dig
– Fast- och rörlig lön
– Fasta arbetstider, måndag – fredag
– Utvecklingsmöjligheter inom företagsgruppen
– Inspirerande och engagerade medarbetare
– Löpande sälj- och kompetensutbildningar
– Nära samarbete och utveckling med våra säljcoacher
– Spännande och motiverande säljtävlingar
– Bra anställning med bl.a. friskvårdsbidrag
– Gemensam frukost varje dag

Placering
Som säljare på Assistansbolagets Contact center arbetar du på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser i fina nybyggda lokaler. Vårt kontor ligger i centrala Helsingborg med goda kommunikationsmöjligheter.

Om oss
Assistansbolaget är en vägassistansoperatör med verksamhet i Europa. Vår räddningscentral har mer än 50 års erfarenhet av vägassistans och våra erfarna assistans koordinatorer sitter beredda dygnet runt, året om för att garantera våra kunder snabb och effektiv hjälp. Assistansbolaget ingår i Preventic Group som består av bolag med verksamhet inom specialförsäkring, finansiella tjänster och vägassistanstjänster.

Anställningsform
Heltid
Arbetstider: Mån-tors kl. 09.00-18.00,
Fredag kl. 09.00-17.00
Plats: Helsingborg

Ansökan mottages endast via e-post
Skicka din ansökan och CV till:  jobb@preventic.se med referens “säljare” i ämnesraden.

Studerande till vår kundtjänst

Det perfekta extrajobbet för dig som studerar!

Vi söker studerande till vår kundtjänst med möjlighet att komma in i ett framgångsrikt företag tillsammans med unga engagerade medarbetare. Här ges möjligheten för dig att arbeta som timanställd mellan 5-8 dagar per månad. Detta är en utvecklande roll där du får chans att bygga på ditt CV. Sök redan idag då vi tillsätter tjänsterna löpande.

OM TJÄNSTEN

Just nu söker vi 10 st studenter till vår kundtjänst som är placerad i Helsingborg.

ARBETSUPPGIFTER

Som medarbetare på vår kundtjänst kommer du att arbeta med att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Samtalen kommer i största del att röra sig om frågor kring våra försäkringar. Din roll är att ge den bästa möjliga servicen till våra kunder.

Tjänsten passar dig som är student och som brinner för kundkontakt och att ge service över telefon. Du får även möjlighet att utvecklas inom kundrelationer och service, ett smart sätt att bygga på ditt cv med värdefull erfarenhet.

VI SÖKER DIG SOM

• Studerar eftergymnasiala studier
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service, gärna där du till största del använt telefonen som närmsta arbetsredskap.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, detta då dessa språk används dagligen i ditt arbete.

Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo. Du har ambitioner och mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Du skall vara en lagspelare som trivs med att tillhöra ett ungt positivt team. Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra kunder för bästa kundupplevelse. Alltid med kunden i centrum.

Vi erbjuder dig
– Fast lön
– Fasta arbetstider, måndag – fredag
– Inspirerande och engagerade medarbetare
– God arbetsmiljö i ett av Helsingborgs finaste kontor.

Placering
Som medarbetare på vår kundtjänst erbjuds du en bra arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser – Sundsvåningen. Vårt kontor ligger i nya delen av Knutpunkten i centrala Helsingborg med goda kommunikationsmöjligheter.

Om oss
Assistansbolaget är en vägassistansoperatör med verksamhet i hela Europa. Vår räddningscentral har mer än 50 års erfarenhet av vägassistans och våra erfarna assistans koordinatorer sitter beredda dygnet runt, året om för att garantera våra kunder snabb och effektiv hjälp.

Assistansbolaget ingår i Preventic Group som består av bolag med verksamhet inom specialförsäkring, finansiella tjänster och vägassistanstjänster.

Läs mer på www.assistansbolaget.nu

Kontaktperson
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Business Manager, Dennis Frisch, tel: +46 734 19 49 00.

Ansökan mottages endast via e-post
Skicka din ansökan och CV till:  jobb@preventic.se med referens “Studerande till vår kundtjänst” i ämnesraden.