Strävar du efter innovation, gillar du att inspirera och utmana, siktar du på att göra skillnad varje dag och slutar du aldrig efter att sträva efter förbättring – Då är du en perfekt medarbetare för oss. Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande miljö i högt tempo. Vi älskar nya idéer och att vi utmanar varandra. I en utmanande miljö med högt i tak kommer alla till tals och de riktigt bra idéerna kan omsättas till verklighet. Vi anställer extraordinära människor som vi anser ha kraften att uppnå våra gemensamma mål och uppfyller det vi eftersträvar. Vi letar efter personer med rätt egenskaper, rätt attityd som är positiva i sin framtoning och är passionerade i det de gör.

Lediga tjänster

Executive Assistant

Vi söker en professionell och strukturerad assistent till vår VD samt vår Operative Chef

OM OSS OCH VÅRA MEDARBETARE
Assistansbolaget är en av marknadens största vägassistansoperatörer med kunder i Sverige och Norge – alla med en gemensam nämnare – att de önskar trygghet på vägen. Hos oss står digitalisering och ny teknik i centrum när vi varje dag arbetar för att ge våra kunder den bästa möjliga servicen.

På Assistansbolaget arbetar ca 30 medarbetare, en sammansättning av professionella personer som är handplockade för sin gedigna kunskap inom de olika områden där vi verkar. Vi är en gemenskap och arbetar efter samma motto – handlingskraft och kundfokus! Här får varje individ chans till att utvecklas inom sina roller. Tack vare den lilla organisationen i kombination med den starka affärskunskapen får varje avdelning chans att anta utmaningar och utveckling inom just sina områden. Vår absolut viktigaste resurs är våra enormt duktiga medarbetare och vi bryr oss om deras hälsa och välmående. Just därför har vi ett av Sverige finaste kontor beläget i den nya delen av Knutpunkten. Kontoret är strategiskt placerat med extremt goda kommunikationsmöjligheter. Kontoret kännetecknas av medarbetare med driv, engagemang och professionalism, men också en avslappnad attityd och framför allt arbetsglädje vilket vi tycker är viktigt.

ARBETSBESKRIVNING
Vi söker nu en professionell och strukturerad assistent till vår VD samt vår Operative Chef. I rollen som Executive Assistant har du en viktig och koordinerande roll där du tillser att vår VD och vår Operative Chef kan bedriva sitt arbete på ett effektivt sätt genom att förenkla deras vardag. Du bidrar med struktur, kommunikation och är en god problemlösare. Du ansvarar för receptionen och assisterar vår VD och vår Operative Chef med bland annat följande uppgifter:

• Koordinering av kalenderbokningar
• Resebokningar och tillhörande reseadministration
• Sammankalla och koordinering av möten
• Ta emot besökare
• Bokning och iordningställande av konferensrum
• Mötesförberedelser och skapande av presentationsmaterial
• Boka luncher/annan förtäring inför möten
• Uppföljning av olika projekt och aktiviteter
• Förbereda material och marknadsundersökningar
• Övriga administrativa uppgifter
• Support i interna och externa projekt och events
• Inköpsärenden
• Ad Hoc uppgifter som kan vara av varierande karaktär

Tjänsten är varierande och du kommer arbeta både högt och lågt där vi ställer höga krav på att du är professionell. Rollen innebär koordinering, administration men även dagliga ad hoc- uppgifter, samt många interna och externa kontaktytor.

VI SÖKER DIG SOM
Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är driven, ödmjuk och prestigelös. Du är ansvarstagande, flexibel, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en tempofylld och föränderlig arbetsmiljö. Du vet vad god service innebär och trivs med att assistera och hjälpa andra. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du professionell, prestigelös och har stark integritet. Du förstår hur viktigt det är med en positiv grundinställning och ser möjligheter. Att ta egna initiativ och att leverera ett kvalitativt arbete är något som kännetecknar just dig.

KVALIFIKATIONER
Har du erfarenhet av en assisterande och koordinerande roll är? Då kanske just du är den vi söker. Vi söker dig som är positiv, drivs av att ge service och är nöjd med ditt arbete när allt flyter på som det ska. Då du i rollen som Executive Assistant kommer ha kontakt med högre befattningshavare hos våra partners, leverantörer och andra intressenter är det av yttersta vikt att du kan uttrycka dig professionellt på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare måste du hantera Officepaketet väl. För att lyckas i rollen har du en positiv inställning, är noggrann och flexibel. Arbetet innebär att du till viss del finns tillgänglig efter normal kontorstid men innebär sällan arbete på kontoret utanför vanliga arbetstider. Det som karakteriserar dig som person är att du är lösningsfokuserad och tycker om att ta egna initiativ.

KRAVPROFIL
Du har en relevant utbildning och är i början av din karriär. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från roller med fokus på service och/eller administration och framförallt eget initiativtagande och ansvar. Som person är du ansvarsfull och ser till att saker blir gjorda. Vår händelserika arbetsmiljö ställer höga krav på flexibilitet och lösningsfokus. Tempot är ofta högt och vi ser gärna att du har förmågan att genom stort engagemang bidra till ännu mera framgång hos oss. Du har förmågan att bygga, utveckla och förvalta förtroendefulla och affärsmässiga relationer oavsett om du träffar kunder, leverantörer eller andra partners. Du ska ha siktet inställt på framgång, både för dig själv och för bolaget.

START
Omgående eller enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, heltid

LÖN
Fast månadslön

PLACERING
Terminalgatan 1, Sundsvåningen, Helsingborg

ANSÖKAN
Skicka din ansökan med CV till [email protected] märk ansökan ”Executive Assistant”
Ansökan: Mottages endast via E-post
Ansökningstid: senast 2018-04-30 (tjänsten kan komma att tillsättas tidigare).

BOLAGSJURIST

OM VERKSAMHETEN
Assistansbolaget är en av marknadens största vägassistansoperatörer med kunder i Sverige och Norge – alla med en gemensam nämnare – att de önskar trygghet på vägen. Hos oss står digitalisering och ny teknik i centrum när vi varje dag arbetar för att ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Vi är en gemenskap och arbetar efter samma motto – handlingskraft och kundfokus!

ARBETSBESKRVNING
Assistansbolaget består av ca 30 medarbetare. Du kommer vara bolagets enda jurist och rapportera till bolagets operativa chef. Som bolagsjurist på Assistansbolaget kommer du arbeta i en bred roll och fungera som stöd och intern rådgivning till organisationen i olika juridiska frågor, främst inom bolagsrätt, avtalsrätt, försäkringsrätt och marknadsföringsrätt. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att upprätta, granska och administrera anställnings-, samarbets-, partner- och leverantörsavtal. Vidare kommer du arbeta med regelefterlevnad och hålla dig uppdaterad om förändringar i relevant lagstigting samt omsätta dessa till interna regler för bolaget. Du kommer även att arbeta med såväl implementeringen som den löpande kontrollen av GDPR.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har juristexamen och minst 2-3 års relevant erfarenhet inom allmän affärsjuridik, exempelvis från affärsjuridisk advokatbyrå eller bolag. Det är meriterande om du har erfarenhet av bolagsrätt, försäkringsrätt och GDPR. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Som person är du driven och tilltalas av att lära dig nya saker och utvecklas. För att lyckas i rollen är det viktigt att du tilltalas av varierande arbetsuppgifter, är prestigelös, lösningsorienterad och flexibel. Du är en skicklig jurist och har förmåga att sätta dig in i nya rättsområden och arbeta självständigt. Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och förmåga att hantera externa kontakter.

DU ERBJUDS
Du erbjuds en varierad och utvecklande roll på ett ungt och innovativt bolag i tillväxtfas. Kontoret kännetecknas av medarbetare med driv, engagemang och professionalism, men också en avslappnad attityd och framför allt arbetsglädje. Du kommer att arbeta nära bolagets ledning och ha en nyckelfunktion på bolaget. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Kontoret är beläget i fina lokaler precis vid Knutpunkten.

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar Assistansbolaget med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in dina ansökningshandlingar (CV, personligt brev och examensbevis) via Jureks hemsida, www.jurek.se, så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Smedberg på 0702-917046 alternativt  [email protected] .

Varmt välkommen med din ansökan!

KVALITETSANSVARIG TILL ALICANTE

Är du nyexaminerad med toppbetyg inom ekonomi, juridik eller motsvarande? Vill du kickstarta din karriär? – Då ska du läsa vidare! Vi söker just nu en kvalitetsansvarig till vår Räddningscentral i Torrevieja strax utanför Alicante i Spanien. Som kvalitetsansvarig ansvarar du över att kvalitén på Räddningscentralen upprätthålls inom såväl kundvård som skadehantering. Du blir en av våra nyckelpersoner på plats i Spanien för att säkerställa att vårt arbete – Kvalitet, handlingskraft och kundfokus efterföljs. Vi erbjuder dig en utvecklande roll med stort ansvar. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

VI SÖKER DIG SOM
Vi arbetar varje dag med att ha kunden som vårt största fokus, och för oss är kvalité och service viktigt. Vårt mål är att alla våra kunder ska känna att vi överträffar deras förväntningar när de kommer i kontakt med oss. Oavsett om det rör sig om ett räddningsuppdrag, kundtjänst eller en skada. Nu söker vi dig som kan hjälpa oss att kvalitetssäkra att detta införlivas när kunderna behöver vår hjälp. Vi söker driven, självgående och orädd person som är skicklig på att organisera, dokumentera och brinner för kvalité och att arbetsprocesserna genomförs på rätt sätt. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller liknande och har en hög integritet. Rollen som kvalitetsansvarig är en ny tjänst som du får stor möjlighet till att påverka.

DINA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen som kvalitetsansvarig ser vi att du är ambitiös, driven och resultatinriktad med en stor portion professionalism. Du arbetar strukturerat, målinriktat och kvalitativt. Som person är du noggrann, handlingskraftig och uppskattar att ta stort eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsansvarig skall du under det kommande året bygga upp en helt ny kvalitetskontroll för vår Räddningscentral i Spanien. Ditt huvudsakliga arbetsområde bir att säkerställa och ansvara för att våra räddningsuppdrag runt om i Europa sker på det sätt vi lovar våra kunder, och att de genomförs på ett kostnadseffektivt sätt. Vidare tillser du att vi ger den bästa servicen och att vi hanterar våra uppdrag enligt bolagets riktlinjer. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår svenska organisation som du också rapporterar till. Din tjänst kommer att vara placerad i Torrevieja där du bor i nära anslutning till arbetsplatsen. Några dagar i månaden kommer du att befinna dig på vårt kontor i Helsingborg för avstämning och avrapportering med din chef.

OM ASSISTANSBOLAGET
Assistansbolaget är idag marknadens största vägassistansoperatörer med ca 250 000 kunder i Sverige och Norge med en bred målgrupp – men alla med en gemensam nämnare – att de önskar trygghet på vägen. Här står digitalisering och ny teknik i centrum när vi varje dag arbetar för att ge kunderna den bästa möjliga servicen.

VÅRA MEDARBETARE
På Assistansbolaget arbetar ca 30 medarbetare, en sammansättning av unga professionella personer som är handplockade för sin gedigna kunskap inom de olika områden där vi verkar. Vi är en gemenskap med den gemensamma nämnaren – handlingskraft och kundfokus! Här får varje individ chans till att utvecklas inom sina roller. Tack vare den lilla organisationen i kombination med den starka affärskunskapen får varje avdelning chans att anta utmaningar och utveckling inom just sina områden. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter, korta ledtider och ett team av unga medarbetare som utvecklas i tiden. Vår absolut viktigaste resurs är våra enormt duktiga medarbetare och vi bryr oss om deras hälsa och välmående. Just därför har vi ett av Sverige finaste kontor beläget i den nya delen av Knutpunkten. Kontoret är strategiskt placerat med extremt goda kommunikationsmöjligheter. Kontoret kännetecknas av medarbetare med driv, engagemang och professionalism, men också en avslappnad attityd och framför allt arbetsglädje vilket vi tycker är viktigt.

ÖVRIG INFORMATION
• Start: Snarast
• Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
• Placering: Torrieveja, Spanien, ca 3 dagar per månad i Sverige.

ANSÖKAN
Vi ser fram emot ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du vill arbeta hos oss. Skicka ansökan märkt “Kvalitetsansvarig” till  [email protected] senast 2018-04-30. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Studerande till vår kundtjänst

Det perfekta extrajobbet för dig som studerar!

Vi söker studerande till vår kundtjänst med möjlighet att komma in i ett framgångsrikt företag tillsammans med unga engagerade medarbetare. Här ges möjligheten för dig att arbeta som timanställd mellan 5-8 dagar per månad. Detta är en utvecklande roll där du får chans att bygga på ditt CV. Sök redan idag då vi tillsätter tjänsterna löpande.

OM TJÄNSTEN

Just nu söker vi 10 st studenter till vår kundtjänst som är placerad i Helsingborg.

ARBETSUPPGIFTER

Som medarbetare på vår kundtjänst kommer du att arbeta med att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Samtalen kommer i största del att röra sig om frågor kring våra försäkringar. Din roll är att ge den bästa möjliga servicen till våra kunder.

Tjänsten passar dig som är student och som brinner för kundkontakt och att ge service över telefon. Du får även möjlighet att utvecklas inom kundrelationer och service, ett smart sätt att bygga på ditt cv med värdefull erfarenhet.

VI SÖKER DIG SOM

• Studerar eftergymnasiala studier
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service, gärna där du till största del använt telefonen som närmsta arbetsredskap.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, detta då dessa språk används dagligen i ditt arbete.

Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo. Du har ambitioner och mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Du skall vara en lagspelare som trivs med att tillhöra ett ungt positivt team. Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra kunder för bästa kundupplevelse. Alltid med kunden i centrum.

Vi erbjuder dig
– Fast lön
– Fasta arbetstider, måndag – fredag
– Inspirerande och engagerade medarbetare
– God arbetsmiljö i ett av Helsingborgs finaste kontor.

Placering
Som medarbetare på vår kundtjänst erbjuds du en bra arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser – Sundsvåningen. Vårt kontor ligger i nya delen av Knutpunkten i centrala Helsingborg med goda kommunikationsmöjligheter.

Om oss
Assistansbolaget är en vägassistansoperatör med verksamhet i hela Europa. Vår räddningscentral har mer än 50 års erfarenhet av vägassistans och våra erfarna assistans koordinatorer sitter beredda dygnet runt, året om för att garantera våra kunder snabb och effektiv hjälp.

Assistansbolaget ingår i Preventic Group som består av bolag med verksamhet inom specialförsäkring, finansiella tjänster och vägassistanstjänster.

Läs mer på www.assistansbolaget.nu

Kontaktperson
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Business Manager, Dennis Frisch, tel: +46 734 19 49 00.

Ansökan mottages endast via e-post
Skicka din ansökan och CV till:  [email protected] med referens “Studerande till vår kundtjänst” i ämnesraden.
















"