Strävar du efter innovation, gillar du att inspirera och utmana, siktar du på att göra skillnad varje dag och slutar du aldrig efter att sträva efter förbättring – Då är du en perfekt medarbetare för oss. Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande miljö i högt tempo. Vi älskar nya idéer och att vi utmanar varandra. I en utmanande miljö med högt i tak kommer alla till tals och de riktigt bra idéerna kan omsättas till verklighet. Vi anställer extraordinära människor som vi anser ha kraften att uppnå våra gemensamma mål och uppfyller det vi eftersträvar. Vi letar efter personer med rätt egenskaper, rätt attityd som är positiva i sin framtoning och är passionerade i det de gör.

Lediga tjänster

VI SÖKER SOMMARPERSONAL TILL VÅR KUNDTJÄNST

Vi söker personal till vår kundtjänst för extrajobb under sommaren. Här ges möjligheten för dig att komma in i ett framgångsrikt företag tillsammans med unga engagerade medarbetare. Detta är en utvecklande roll där du får chans att bygga på ditt CV. Sök redan idag då start för uppdraget är i början av juni!

OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi personal till vår kundtjänst med placering i Helsingborg. Sommarsäsongen närmar sig och vi kommer att behöva stärka vår kundtjänst. Det ges även möjlighet till extraarbete under resterande del av året.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på vår kundtjänst kommer du att arbeta med att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Samtalen kommer i största del att röra sig om frågor kring våra försäkringar. Din roll är att ge den bästa möjliga servicen till våra kunder.

Tjänsten passar dig som brinner för kundkontakt och att ge service över telefon. Du får även möjlighet att utvecklas inom kundrelationer och service ett smart sätt att bygga på ditt cv med värdefull erfarenhet.

VI ERBJUDER DIG

• Fast lön
• Fasta arbetstider, måndag – fredag
• Inspirerande och engagerade medarbetare
• God arbetsmiljö i ett av Helsingborgs finaste kontor.

PLACERING
Som medarbetare på vår kundtjänst erbjuds du en bra arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser – Sundsvåningen. Vårt kontor ligger i nya delen av Knutpunkten i centrala Helsingborg med goda kommunikationsmöjligheter.

OM OSS
Assistansbolaget är en vägassistansoperatör med verksamhet i hela Europa. Vår räddningscentral har mer än 50 års erfarenhet av vägassistans och våra erfarna assistans koordinatorer sitter beredda dygnet runt, året om för att garantera våra kunder snabb och effektiv hjälp.

Assistansbolaget ingår i Preventic Group som består av bolag med verksamhet inom specialförsäkring, finansiella tjänster och vägassistanstjänster. Läs mer på www.assistansbolaget.nu

Kontaktperson: Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Business Manager, Dennis Frisch, tel: +46 734 19 49 00.

ANSÖKAN
Ansökan mottages endast via e-post. Skicka din ansökan och CV till:  [email protected] med referens “Studerande till vår kundtjänst” i ämnesraden.

BOLAGSJURIST

OM VERKSAMHETEN
Assistansbolaget är en av marknadens största vägassistansoperatörer med kunder i Sverige och Norge – alla med en gemensam nämnare – att de önskar trygghet på vägen. Hos oss står digitalisering och ny teknik i centrum när vi varje dag arbetar för att ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Vi är en gemenskap och arbetar efter samma motto – handlingskraft och kundfokus!

ARBETSBESKRVNING
Assistansbolaget består av ca 30 medarbetare. Du kommer vara bolagets enda jurist och rapportera till bolagets operativa chef. Som bolagsjurist på Assistansbolaget kommer du arbeta i en bred roll och fungera som stöd och intern rådgivning till organisationen i olika juridiska frågor, främst inom bolagsrätt, avtalsrätt, försäkringsrätt och marknadsföringsrätt. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att upprätta, granska och administrera anställnings-, samarbets-, partner- och leverantörsavtal. Vidare kommer du arbeta med regelefterlevnad och hålla dig uppdaterad om förändringar i relevant lagstigting samt omsätta dessa till interna regler för bolaget. Du kommer även att arbeta med såväl implementeringen som den löpande kontrollen av GDPR.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har juristexamen och minst 2-3 års relevant erfarenhet inom allmän affärsjuridik, exempelvis från affärsjuridisk advokatbyrå eller bolag. Det är meriterande om du har erfarenhet av bolagsrätt, försäkringsrätt och GDPR. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Som person är du driven och tilltalas av att lära dig nya saker och utvecklas. För att lyckas i rollen är det viktigt att du tilltalas av varierande arbetsuppgifter, är prestigelös, lösningsorienterad och flexibel. Du är en skicklig jurist och har förmåga att sätta dig in i nya rättsområden och arbeta självständigt. Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och förmåga att hantera externa kontakter.

DU ERBJUDS
Du erbjuds en varierad och utvecklande roll på ett ungt och innovativt bolag i tillväxtfas. Kontoret kännetecknas av medarbetare med driv, engagemang och professionalism, men också en avslappnad attityd och framför allt arbetsglädje. Du kommer att arbeta nära bolagets ledning och ha en nyckelfunktion på bolaget. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Kontoret är beläget i fina lokaler precis vid Knutpunkten.

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar Assistansbolaget med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in dina ansökningshandlingar (CV, personligt brev och examensbevis) via Jureks hemsida, www.jurek.se, så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Smedberg på 0702-917046 alternativt  [email protected] .

Varmt välkommen med din ansökan!

Studerande till vår kundtjänst

Det perfekta extrajobbet för dig som studerar!

Vi söker studerande till vår kundtjänst med möjlighet att komma in i ett framgångsrikt företag tillsammans med unga engagerade medarbetare. Här ges möjligheten för dig att arbeta som timanställd mellan 5-8 dagar per månad. Detta är en utvecklande roll där du får chans att bygga på ditt CV. Sök redan idag då vi tillsätter tjänsterna löpande.

OM TJÄNSTEN

Just nu söker vi 10 st studenter till vår kundtjänst som är placerad i Helsingborg.

ARBETSUPPGIFTER

Som medarbetare på vår kundtjänst kommer du att arbeta med att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Samtalen kommer i största del att röra sig om frågor kring våra försäkringar. Din roll är att ge den bästa möjliga servicen till våra kunder.

Tjänsten passar dig som är student och som brinner för kundkontakt och att ge service över telefon. Du får även möjlighet att utvecklas inom kundrelationer och service, ett smart sätt att bygga på ditt cv med värdefull erfarenhet.

VI SÖKER DIG SOM

• Studerar eftergymnasiala studier
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service, gärna där du till största del använt telefonen som närmsta arbetsredskap.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, detta då dessa språk används dagligen i ditt arbete.

Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo. Du har ambitioner och mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Du skall vara en lagspelare som trivs med att tillhöra ett ungt positivt team. Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra kunder för bästa kundupplevelse. Alltid med kunden i centrum.

Vi erbjuder dig
– Fast lön
– Fasta arbetstider, måndag – fredag
– Inspirerande och engagerade medarbetare
– God arbetsmiljö i ett av Helsingborgs finaste kontor.

Placering
Som medarbetare på vår kundtjänst erbjuds du en bra arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser – Sundsvåningen. Vårt kontor ligger i nya delen av Knutpunkten i centrala Helsingborg med goda kommunikationsmöjligheter.

Om oss
Assistansbolaget är en vägassistansoperatör med verksamhet i hela Europa. Vår räddningscentral har mer än 50 års erfarenhet av vägassistans och våra erfarna assistans koordinatorer sitter beredda dygnet runt, året om för att garantera våra kunder snabb och effektiv hjälp.

Assistansbolaget ingår i Preventic Group som består av bolag med verksamhet inom specialförsäkring, finansiella tjänster och vägassistanstjänster.

Läs mer på www.assistansbolaget.nu

Kontaktperson
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Business Manager, Dennis Frisch, tel: +46 734 19 49 00.

Ansökan mottages endast via e-post
Skicka din ansökan och CV till:  [email protected] med referens “Studerande till vår kundtjänst” i ämnesraden.