Redovisningsansvarig | Assistansbolaget – personlig vägassistansförsäkring

Assistansbolaget söker erfaren redovisningsansvarig till Helsingborg

Assistansbolaget söker Redovisningsansvarig till Helsingborg

Har du gedigen erfarenhet av att arbeta i en liknande roll och är redo att ta nästa steg i karriären? Då är det kanske dig vi söker som vår nya redovisningsansvarig!

Om oss

Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering – allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss. Huvudkontoret är beläget i Helsingborg, en sammansättning av professionella personer som är handplockade för sin gedigna kunskap inom de områden där vi verkar. Vi är en gemenskap och arbetar efter samma motto – handlingskraft och kundfokus! Här står digitalisering i centrum när vi varje dag vidareutvecklar våra produkter och tjänster.

Om tjänsten

I rollen som redovisningsansvarig kommer du tillhöra vårt redovisningsteam bestående av två andra medarbetare. Du kommer på egen hand sköta den löpande redovisningen samt skatt- och momshantering. Du ansvarar även för genomförandet av hela bokslutsarbetet med tillhörande avstämningar av balans- och resultaträkningar, bankavstämningar för koncernens bolag och redovisning enligt K3.

Som medarbetare hos oss erbjuds du en fantastisk arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser. Vårt kontor ligger på sjunde våningen i det nya Prismahuset med milsvid utsikt över Öresund.

Vi söker dig!

Vi söker dig som är utbildad civil- eller redovisningsekonom och har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning, skatt, moms, bokslutsarbete, avstämningar och liknande. Erfarenhet av IFRS är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Som person tror vi att du är strukturerad och har hög simultankapacitet då det händer mycket i verksamheten. Du är en social och driven lagspelare som trivs med att arbeta i nära samarbete med dina kollegor. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett kommersiellt tänk.

Omfattning och anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde

Omgående, eller enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Välkommen med din ansökan bestående av ett CV och personligt brev till miranda.ravik@competensum.se. Då vi tillämpar ett löpande urval, skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. För frågor och mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Miranda Råvik, rekryterare, via mailadressen som anges ovan.

sektions delare