Redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning | Assistansbolaget – personlig vägassistansförsäkring

Vi söker en redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning

OM ASSISTANSBOLAGET
Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vi arbetar varje dag för att utveckla våra tjänster och erbjuder nu marknadens mest moderna plattform för bärgning. Vår plattform är långt fram i tiden där allt sker digitalt, kundvänligt och enkelt – en plattform som har tagit vår bransch till en helt ny nivå. Vi tror starkt på ett modernt kundfokus och digitalisering inom samtliga av våra tjänster och interna processer, allt för att våra kunder ska få den bäst möjliga kundupplevelsen tillsammans med oss.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu ytterligare en medarbetare för att stärka upp vår ekonomiavdelning. Hos oss blir du en central del av koncernen och ekonomifunktionen som består av tre personer och du rapporterar direkt till CFO. Du kommer att självständigt sköta den löpande redovisningen, löner och månadsbokslut. Du kommer att ha en tät dialog med verksamheten och övriga intressenter. Det är viktigt att du är väl förtrogen med redovisning, bokslutsarbete och lönehantering.

Tjänsten innebär bland annat följande ansvarsområden:

  • Löpande redovisning av koncernens bolag
  • Månad- och årsbokslut
  • Löner och pension
  • Skatt & momshantering samt rapportering

Kvalifikationer
Vi tror att du som söker denna tjänst är noggrann, prestigelös och självgående. Du är ansvarstagande, flexibel, lösningsorienterad och tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna vidare att du har:

  • Erfarenhet av redovisning och bokslut
  • Erfarenhet av rapportering av skatt och moms
  • Erfarenhet av lönesystemet Hogia är meriterande men inte ett krav
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • God kunskap i MS office, framförallt Excel

Vi erbjuder
Som en del av Assistansbolaget kommer du få vara med att utveckla ekonomifunktionen i ett bolag med stark tillväxt som kontinuerligt strävar efter att digitalisera, automatisera och effektivisera våra processer. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en dynamisk miljö med högt i tak och korta beslutsvägar. För rätt kandidat finns goda utvecklingsmöjligheter.

Vårt huvudkontor ligger i Prisman – ett unikt kontorshus på den nya delen av Oceanhamnen, precis vid havet i Helsingborg med milsvid utsikt över Öresund.

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer för tjänsten.

Start
Omgående eller enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare, heltid

Lön
Fast månadslön

Placering
Redaregatan 50, Helsingborg

Ansökan
Skicka din ansökan med personligt brev och CV till ekonomijobb@assistansbolaget.nu

Ansökan: Mottages endast via E-post.

Ansökningstid: senast 2022-05-31 (tjänsten kan komma att tillsättas tidigare).

sektions delare