Vi söker bemanningsplanerare

Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vi har etablerat en rikstäckande organisation av bärgare samt en räddningscentral, bemannad dygnet runt, i Helsingborg. Vi söker nu en bemanningsplanerare med ansvar för all planering och schemaläggning för våra bärgare och räddningscentral.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär ett ansvar för långsiktig schemaläggning baserat på tillgängliga data som förväntade uppdrag, resurstillgång, semesterperioder mm. Rollen innebär också ett ansvar för löpande justeringar när det kommer in sjukanmälningar, önskemål om ändring av arbetspass och liknande under samma arbetsdag.

I tillägg innehåller rollen följande arbetsuppgifter:
– Kontinuerligt optimera schemaläggning på respektive ort och individ för ett hundratal medarbetare.
– Ta emot medarbetares önskemål om ändring av arbetspass och schemaändringar.
– Ta emot sjukanmälningar och anpassa schema så att alla fordon är bemannade.
– Operativt ansvar för vårt bemannings- och planeringssystem (Quinyx).
– Analysera relevanta KPIer och löpande rapportering till vår ledning.

Vem söker vi?
För att lyckas med tjänsten måste du vara social och utåtriktad och kunna prata med alla. Du måste vara hjälpsam och lösningsorienterad. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och målet är alltid att lösa våra medarbetares vilja på ett så bra sätt som möjligt. Empati och förståelse är också viktigt eftersom du måste kunna sätta dig in i medarbetarnas situation på jobbet när du ska skapa deras arbetsschema eftersom detta till stor del reflekteras i medarbetarnas privatliv.

Vi förväntar också att du är väldigt strukturerad och kan omsätta komplexa utmaningar till konkreta lösningar som är enkla att kommunicera.

Vi ser det som en självklarhet att du också är van vid att arbeta i bemannings- och planeringssystem och att skapa scheman, såväl enklare dagsschema till komplexa skiftschema.

Utbildning
För att lyckas som bemanningsplanerare förväntar vi att du har en eftergymnasial utbildning på högskole- eller universitetsnivå, med fördel inom något HR-program.

Övrigt
Bolaget har kollektivavtal och din uppgift blir att på ett så bra sätt som möjligt planera alla medarbetares arbetstider med hänsyn tagen till kollektivavtalet och arbetsrättsliga regelverk.

Anställning
Tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader. Anställningen är på heltid med start efter överenskommelse.

Placering
Helsingborg

Ansökan
Välkommen med din ansökan till: arbete@assistansbolaget.nu, märk din ansökan med ”Bemanningsplanerare”.

Sista ansökningsdag
16 maj 2021

sektions delare