Operatör till vår räddningscentral | Assistansbolaget – personlig vägassistansförsäkring

Vi söker operatör till vår räddningscentral

Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vi har etablerat en rikstäckande organisation av bärgare samt en räddningscentral som är bemannad dygnet runt, på vårt huvudkontor i Helsingborg. I takt med att vi växer söker vi nu fler operatörer till vår räddningscentral – hjärtat i Assistansbolagets verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som operatör på vår räddningscentral innebär att du via telefon hjälper människor som är i behov av vägassistans. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil. Majoriteten av våra samtal är från våra egna kunder men vi hjälper även de som inte har en försäkring hos oss men då till en kostnad för kunden. Din uppgift som operatör är att på ett lugnt och professionellt tillvägagångssätt besvara samtal från kunder och samla in information för att skapa och skicka ärendet vidare till närmsta lediga bärgare. Vi arbetar i ett helt nytt digitalt system som sammankopplar kunden, räddningscentralen och våra bärgare. Vårt största fokus är att leverera bästa kundupplevelsen till kunden vid varje samtal. Därför arbetar vi nära vår räddningscentral med hög kvalitetssäkring. När det är många som ringer till oss har du fullt fokus att på ett lugnt och förtroendeingivande sätt svara i telefon och hjälpa människor i behov. Vid lugnare perioder arbetar du med administrativa uppgifter som stöd till vår kundtjänst.

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen krävs det att:

  • Du förstår och besitter förmågan att ge bästa kundbemötandet vid varje kundkontakt.
  • Du har ett förtroendeingivande och lugnt sätt och motiveras av att hjälpa människor.
  • Du förstår vikten av det arbete som vi gör och att din insats är viktig för att vi ska lyckas som företag.
  • Du har förmågan att koordinera och prioritera uppgifter efter vad som är viktigast utifrån varje situation som uppstår.
  • Du trivs med att arbeta i en lugn miljö som snabbt kan växla till en mer högintensiv takt.
  • Du är organiserad och ansvarstagande.
  • Du har god datorvana, är lättlärd och uppskattar att arbeta med telefonen som främsta arbetsverktyg.
  • Fordonstekniskt intresse och kompetens är meriterande men inte ett krav.

För att kunna söka tjänsten krävs det att

  • Du behärskar svenska samt engelska flytande.
  • Du trivs med varierande arbetstider över dygnet.

ANSTÄLLNING

Timanställning

ARBETSTIDER
Arbetstider enligt schema belagda under både dag- och nattetid.

LÖN
Vi erbjuder timlön.

PLACERING
Helsingborg.

OM ASSISTANSBOLAGET
Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering – allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss. Huvudkontoret är beläget i Helsingborg, en sammansättning av professionella personer som är handplockade för sin gedigna kunskap inom de olika områden där vi verkar. Vi är en gemenskap och arbetar efter samma motto – handlingskraft och kundfokus! Här står digitalisering i centrum när vi varje dag vidareutvecklar våra produkter och tjänster.

Ansökan
Välkommen med din ansökan till: arbete@assistansbolaget.nu, märk din ansökan med ”Räddningsoperatör”.

Välkommen med din ansökan – lycka till!

sektions delare